Bakgrund

lördag 14 maj 2011

Sovit dåligt

Igår eftermiddag och kväll var det holabaloa här hemma. Efter en mindre trevlig tripp till tandläkaren, var det dags för mat, fotbollsträning för en av killarna och frenetiskt letande efter fotbolls-strumpor och andra kläder som plötsligt gått upp i rök. Att välja något annat finns inte på kartan!



Därefter kom det ungdomar som i och för sig alltid piggar upp tillvaron med sin lätta inställning till livet och invaderade hall,kök och balkong. Att vi bor i en trea behöver jag kanske inte tala om, det vet ni nog redan. Plötsligt gled en bil in sakta på gångbanan. Att jag reagerade var just att den körde sakta- här utanför kör nästan alla andra i 40 km/ tim- en ovana som kan få mig att se rött ibland.

Försäljning av alkohol började langas in över balkongen och jag stod bakom en gardin och tittade storögt. Varför vet jag inte. Det låter kanske värre än vad det var, men en tysklandsresa hade gjorts av min systers fd och syskonbarn och ett tag började jag undra om det var dolda kameran som gjorde ett inslag. Min minsta kille började nämeligen ropa högt: "När langningen är över kan du väl rulla ut min cykel, mamma!!"

Sedan gick dessa trevliga ungdomar ut och min andra son skulle för första gången åka in till stan och lana på Vasa Gaming med tre andra kompisar. Över natten!!! Ja, jag hade ringt och kollat upp hur det gick till, tider, bestämmelser.(Även åldern på han jag pratade med.)

Efter noga igenomtänkt med hans pappa, bestämde vi att han fick det. Vi körde honom in och mötte upp imorse. Grejen var den att jag inte kunde sova !! Varannan timme sms:ade jag och undrade om allt var bra. Bull/ curling- mamman stod på hållplatsen vid vasaplatsen imorse kl 9.00 och kramade om sin son!

Nu har frukost ätits och idag blir en bra dag. Det har jag bestämt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar