Bakgrund

onsdag 18 maj 2011

Vecko-schema

Den här tavlan köpte jag på Netto. Ett vecko eller t o m månads- schema man kan fylla i och ha synligt. Denna gillar min pojk. Han vill veta saker i förväg för att kunna planera för sig själv och vara väl förberedd. Annars blir det kaos. Det vet vi. Så nu gäller det att fylla i här...

Vi hade sådant här i skolan ett tag. Lektion för lektion, hur han kände det osv... glada gubbar, ledsna gubbar med mera. Det funkade då.

Belönings-schema har vi också haft. Både i skolan och i hemma. Men allting måste ändras eftersom... ja, han blir större och behöver andra utmaningar.

Funderar återigen på att föra in något slags form av belöning eller annat. Grejen är den att det får inte vara för svårt att kunna hålla. Jag måste vara tydlig med att följa det hela så det inte bara faller bakom stolarna... eller rinner ur fingrarna... eller vad f-n menar jag... jag menar att sanden försvinner...???.... sanden rinner mellan tårna... nääähähähahaha... ja ni fattar säkert vad jag menar. Eller??!


(...och varför står den där megafonen överallt?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar