Bakgrund

tisdag 17 maj 2011

En mening med allt

Att ställa sig frågan meningen med livet har jag gjort flera ggr det senaste året som gått... och så kom svaret på posten häromdagen. Fast det var adresserat till min 14-åring avs Svenska Kyrkan och var lite information om konfirmation.

När jag öppnade foldern förstod jag varför jag gillar Maria och har en koppling till henne.

Maria Montazami säger genom svenska kyrkan att man ska tro på sig själv och aldrig ge upp sina drömmar. Lev ditt liv uppbyggt på kärlek och förståelse avslutar hon med.

Dead By April och Carolina Gynning säger samma sak. Alla har en mening med livet. Det gäller bara att hitta den, tro på sig själv och att drömmar faktiskt kan slå in.


Jodå... så med den tanken dök jag ner i frysen och hittade lite av varje, så jag satte igång med pajbakning. Tacospaj och kantarellpaj med västerbottenost. Pajskalen skulle förgräddas och det lyckades jag med en gång. ..


... men sen vet jag inte vad som hände. Jag måste ställt in den andra utan att tänka överhuvudtaget. För sen gick jag på utvecklings-samtal och kom hem 45 minuter senare.


Kol-paj ... som smulades sönder. En rökdoft som inte var så rolig och som fortfarande idag luktar i köket. Så för att se det från den ljusa sidan, så började det åtminstone inte brinna och det var ingen fyllning i som förstördes.

Här är pajen som lyckades. Taco-paj!


God mat är ju en mening med livet. Utan att njuta av god mat, hade det inte varit lika roligt. Eller hur??

2 kommentarer:

  1. Va? Finns Maria Montazami med i ett bibelutskick?
    Tur att du lyckades med en paj i alla fall! =)

    SvaraRadera
  2. Ja visst... där var hon bara... när jag öppnade foldern. Riktigt roligt faktiskt. :)

    Pajen blev skitgod och sen gjorde jag en ny!

    SvaraRadera