Bakgrund

måndag 23 maj 2011

Skyddsväst?


Berättade jag om det, när jag hade beställt en jättesnygg skinnklänning? Jag vet inte vad jag tänkte på. Skinnklänning? Ja jag ville väl ha nåt häftigt, vad vet jag.

Den kom hem på posten, rätt i brevlådan efter bara två dagar och på kvällen fick jag för mig att prova den.

Jag kom till axelhöjd och sen försökte jag dra den neråt över min "slimmade" kropp. Men den fastnade nånstans under brösthöjd och jag stod böjd som en stel 70 åring med armarna rätt ut och upp. Jag kom ingenstans. Men jag fick ett skrattanfall och kunde inte sluta. Barnen satt i vardagsrummet och undrade vad det var som var så roligt... så jag "gick" dit.

Alla skrattade och Tobbe sa: Men mamma! Det ser ut som om du har på dig en skyddsväst...

Efter att han hjälpt mig av med den och dottern provat den, packade jag fint ner den i paketet igen. Tack, men NEJ TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar