Bakgrund

söndag 22 maj 2011

Jag pratar för mig själv

Sitter och pratar för mig själv... ser hur en man i rullstol som bor här i huset rullar utanför. Men det går trögt. Är han full eller är det bara motvind? Stackar´n... sakta går det.

På tv går American Idol. I juryn sitter bland annat Jennifer Lopez och Steve Tyler och en kille sjunger så fiint, så att hårstråna på armarna reser sig upp. Han kommer gå vidare, säger jag högt. Min dotter och hennes kompis pratar om nåt annat och plötsligt ser jag på tv:n att han åker ut. Åker ur tävlingen alltså!! Det är skandal. Jag får helt enkelt överklaga!! säger jag högt för mig själv. Bara det att det är i Amerika tävlingen är. Det blir ju svårt att överklaga?! Men han sjöng ju så fint så jag rös...?! Eller ?? Nej, jag gjorde nog inte det om jag tänker efter... balkongdörren var öppen, jag frös nog istället?!! Ja, jag bestämmer det nu. Han sjöng fint, men jag kommer inte överklaga ! Jag har inte tid med sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar