Bakgrund

måndag 23 maj 2011

Tyskland

Apropå kungen och alla skriverier om honom. Who cares? Jag skiter väl fullständigt i vad han en gång har gjort. Skriv om nåt annat tack...ja jag var bara tvungen att få ur mig det.

Har inte sovit så mycket inatt och nu är det redan en ny dag med nya möjligheter.

Helgen var jättemysig. Jessica och jag tog båten över till Kiel. Barpersonalen ropade Frölunda när jag gick förbi och jag hejade tillbaka. Vädret hade vi ju heller inga problem med. Varmt som attan och på bardäck, låg vi och solade tills jag fick nackspärr. Båten var den nya utav Stena Lines färjor och jag kan inte säga att den var bättre alls. Den var fin, det var den. Men mycket stelare, mindre personligare och mindre ytor att röra sig på. Jag behöver stora ytor, som ni förstår?!

Med solglasögon gick jag omkring ljuskänslig som jag blev och ja... allting var bara bra.

Ett besök på systembolaget innan vi gick på båten.

Underbart väder. Jag tog på mig filt-tofflor och strosade omkring med.

Här lämnar vi Göteborg, vår vackra stad.

Nere i taxfree blev det provsmakning. Gott var det inte, men minns inte vad det var jag drack heller. Nåt sliskigt...

Så gjorde vi oss iordning och tog en cider i hytten.


Ja, det där var konstigt. Hundar som gick ommkring, inne i taxfree och allt. Men?? Jag fattade ingenting. Ska det vara så? En hundlåda på däck? Ja, när vi kom ut stod en man och kissade i hundlådan. - Men det där ser väl inte så trevligt ut, sa Jessica. - Ja men det var andra som stod här och kissade förut sa mannen. - Ja det spelar ingen roll. Vad tycker DU? Tycker du att det verkar trevligt? Tänk om du själv hade kommit hem och såg massa hundar som satt på din toalett, hur hade det känts tror du? ;) . Ja, det hade ju varit mycket märkligt sa mannen. - Ja just det. Fundera på den du...
En drink på toaletten?!!
Här gör bartendern en Mojito. Jävlar vad stark den var!
I Kiel på lördagen efter att ha missat bussen och letat efter en taxi i en timmes tid, hittade jag sköna stolar att sova i på Citti Market. Och den där taxichauffören vet jag inte ens hur jag kan beskriva. Undrar om han verkligen var en taxi-chaufför. Ett tag undrade jag också om vi verkligen var i Tyskland, för efter hans sätt att köra, kommunicera och gestikulera ... och efter hans ursprung så kunde man faktiskt tro att vi var i Turkiet och att han var en biltjuv. Jag satte på mig bältet, tjoade och skrek- sedan var jag också tvungen att diskutera priset. Den jäveln försökte blåsa oss. Gud vad sur han blev...
En fruktansvärt lång och varm tunnel att gå i när man skulle av båten gjorde att jag höll på att tappa andan. Men jag hittade tjocka rör på vägen att andas i...

Cosmopolitan. Jessica sa till servitören att vi tänkt låtsas vara tjejerna i "Sex and the city" och prova på den drinken. Men våran outfit passade inte in riktigt. Vi satt i en väldigt fin restaurang, det gjorde vi- men vi var inte direkt iordninggjorda. Nej, vi var bakis som små kottar och på fötterna hade vi tofflor. Sedan raddade Jessica upp sin arsenal av mediciner (ipren och zantac) på bordet bredvid drinkarna ... så det såg ju verkligen fint ut.
Räkor i trängsel

Vad skönt det var att komma hem. Borta bra, men hemma bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar