Bakgrund

måndag 9 maj 2011

Föreställningar

Jag fick ett presentkort på 300 kr som gäller på Ticnet, så jag gick in på hemsidan där nu för att titta på vad som finns. Det finns några stycken teaterföreställningar och jag blev intresserad av att åka en spökspårvagnstur från 1920-talet.

Enligt sägen så åker en gammal spårvagn från 1920 runt i centrala Göteborg och hämtar upp de som ska vidare till dödsriket. Många har sett vagnen fyllas, men ingen har sett den tömmas. Den känns lite lockande faktiskt. Inte bara för att man inte kommer tillbaka, utan även för att få en kick!

Men så finns det andra föreställningar också.
"Pingviner kan inte baka" okej tänkte jag och klickade vidare, då heter en annan föreställning "Somalier kan inte simma". Men vad är det frågan om? Kan man döpa föreställningar till vad som helst och vad är det för handling undrar jag? Det låter lite grann som om jag själv kommer få vanföreställningar. Det är lustiga namn iaf och inget jag blir sugen på att gå på precis.

Men en spökvandring i centrala Göteborg. Sånt gillar jag!!!
Mörkrädd? Hör Ni steg bakom er men ser ingen där? Skuggan bakom Er är inte inbillning. Spökvandring i Göteborgs innerstad. Stadsvandring dramatiserad av professionella skådespelare. Njut av en god trerätters middag i anslutning till vandringen.

Men måste det vara så dyrt? Om vi skiter i den där tre-rätters middagen... jag vill bara bli lite skrämd. Ja jag får fundera på detta helt enkelt.
Något spöklikt kommer det att bli i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar