Bakgrund

fredag 27 maj 2011

Irriterade Bella

Jag lovade min fd arbetskamrat att jag skulle komma och fika. Det var tre veckor sen nu. Jag har inte glömt, det har bara inte blivit. Kan skylla på mycket, men nu är det bara så.

Idag måste jag ta mig till Mölndal. Jag gillar inte Mölndal och jag vet inte varför. Vi flyttade dit från Hällingsjö när jag var 15 år. Året var 1987. Så sista året i grundskolan gick jag i Åby-skolan. Jag har inga roliga eller ljusa minnen från min tonår... det har jag faktiskt inte. Jag har inte trivts... och jag tror inte jag hade trivts bättre någon annanstans heller just då.

Igår var vi på bio. Vi tittade på Baksmällan 2 och jag fick mig ett och annat skrattanfall. Men att sitta på rad 2 var ingen höjdare. Inte heller att ha en kille som inte kunde sitta stilla bakom mig, så varje gång han rörde sig- rörde jag mig. Sätena gungade och när han en gång för mycket gungat till och jag vände mig om och tittade sa han, "Förlåt... jag skulle bara ta av mig skorna."
"Ok. Det måste vara jobbiga skor då, sa jag... eftersom du suttit så i en halvtimmes tid nu?!"
Ja, jag är inte socialt trevlig... det är jag inte. Jag är trött är jag och frustrerad.

När vi gick in på bion var det jättefint väder och folk satt på uteserveringar. Stan var full av människor. När vi kom ut, regnade det och allt folk var borta. Vad händer med vädret? Känns som höst emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar