Bakgrund

söndag 15 maj 2011

Eko

När det ekar i kylen som det gör nu, blir jag sugen på all världens godaste maträtter. Mört god grillad oxfilé med potatisgratäng och en god rödvinsås eller varför inte kantarellsås?

En god sallad med knaperstekt bacon, kyckling, ägg och en dundergod vitlöks-dressing som man gjort själv.

Räkor, ägg, majjonäs... ja en smörgåstårta! Jag tror till och med jag skulle kunna äta en vanlig knäckemacka nu med skivad tomat & hackad rödlök på...

Ja eller vad som helst egentligen? Något att tugga på ...

Hallå å å å å å å ?? Eko o o o o . . . .

Kanske dags att handla lite mat? Kanske speciellt med tanke på kommentaren min son fällde.

- Vad gott det är när man öppnar kylskåpet och man bara kan ta vad som helst. Ja, goda saker då- ätbara alltså... mamma!? Ska vi storhandla snart?


Ja det ska vi. Imorgon. Då ska vi storhandla för mina sista 100 kr. Billiga goda saker!
Cocktailtomater. Två askar för 10 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar