Bakgrund

måndag 30 maj 2011

En buske i ansiktet

Vi åkte med mina föräldrar ut till kolonistugan som pappa byggt. Den är närmare 20 år gammal nu om inte precis... Nu har han byggt ut verandagolvet och satt upp ett partytält, så det är riktigt mysigt. Solen kom en stund, men sen började det regna. Vi hade en härlig stund och när regnet slutat, tog vi en promenad runt området och 4H gården som ligger inte så långt därifrån. Jag berättade om mitt fantastiska köp av skrivare/scanner och att jag var så glad över den och att den till slut fungerade. Jag förklarade att scannern är till för att t ex scanna in gamla/ nya kort-foton som man vill ha på datorn.


Ute vid stugan på Mors dag


Fika blev det såklart

En bild på pappas bygge

Fågelholken som sonen byggt



Sedan ville vi föreviga stunden och jag skulle ta kort på mina föräldrar och dottern. Ja då ska allting styras upp väldigt och man ska hitta bakgrunder som är vackra med mera, med mera. Det fina trädet, som var en slags japansk rosenbuske tyckte jag var så vackert och ville ta en bild på. Ja, då trycktes dottern upp i busken och fick en kvist med blommor rätt i ansiktet- det är min kära mor som vill dekorera och ha allting under ordnade förhållanden... själv vill hon helst inte synas på bild och när jag väl fick en bild där alla var med... ja då ställde hon sig själv BAKOM busken. Älskade mamma. Sedan sa hon tyst och fint:
- Du finns det möjlighet att ta bort mig på bilderna? Kan du scanna bort dom tror du?
- Men mormor man scannar inte bort bilder. Man scannar in dom.
- Ja, sa mamma då... ungefär så eller liknande...
- ???

Ja och här kommer en serie... synd ni inte kan höra bara...















Hahaha... ja mina kära föräldrar!





Over and out...

1 kommentar:

  1. Dina goa föräldrar...jag kan nästan höra din mammas resonemang. Hihihi!
    Hälsa dem från mig!

    SvaraRadera