Bakgrund

tisdag 31 maj 2011

En jäkla storm alltså

I gårdagens Metro, stod det med stora bokstäver "Brainstorma på egen hand istället".
Du, det är en jäkla storm här hemma hela tiden. Både i min hjärna och i luften. Jag kläcker ideér på löpande band och tänker faktiskt mer rationellt när jag är ensam. Kan egentligen inte ta snabba beslut, även om jag gör spontana saker ibland. Så när jag funderat över det som sagts eller gjorts, ja då kan jag ta ställning.

Det står också att informationen som hjärnan tar emot, bryts ner och placeras på hyllor. När ny information kommer, söker den upp tidigare lagrad info för att se var den passar in. Kan bara meddela att det är en jävla oreda då bland mina hjärnhyllor. För ibland får jag inte ihop nånting och undrar om det är jag som är dum i huvudet eller om det är personen framför mig i fråga som har grava problem. Då måste jag tänka till, gå undan och sen komma fram till vad/ vem som är problemet.

Igår fick jag ännu en uppgift på stället där jag går.
Att analysera och tänka mig in varje situation. Vad var det jag tänkte då? Hur kunde jag tänkt och vad ledde det till. Skriva ner detta i tre spalter.
Yttre situation
Tanke
Känsla

Ok, brainstorm... bokstavligt talat!!! (Men dom där hyllorna funderar jag på. Dom kanske helt har rasat ihop där inne?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar