Bakgrund

måndag 16 november 2009

???

När jag vaknar, är jag helt kallsvettig. Jag har skitont i halsen och huvudet värker. Shit, tänker jag. Influensan??
Jag går upp och springer ut och hämtar bilen som har stått på en låneplats hela helgen. Ja, jag vill inte stå där klockan 07.30 och skämmas inför byggarbetarna, när dom säger; Du det där är våran plats. Så jag är där redan klockan 06.00 och kör den 50 meter till parkeringen utanför mitt vardagsrum.

Sedan hoppar jag in i duschen, klär på mig och sen blir jag helt handlingsförlamad. Det är så skönt när alla sover på morgonen. Det är så tyst och skönt! Därför går jag och lägger mig igen.
Men jag ligger bara 10 minuter, för sedan vaknar någon och skriker mig rakt i örat. Det är inte roligt.

Då får jag fart. Jag måste hemifrån. Barnen måste iväg, jag kan inte ligga här och dra ut på lidandet. Jag måste lida lite på jobbet också.
Så när jag väl kommit till jobbet. Ja, då har jag hur mycket energi som helst. Trots att det är måndag!!
Jag har massor att göra helt plötsligt, och jag VILL göra det också.
Det var längesedan jag kände så.
Konstigt, men de veckorna jag är barnledig så gör jag inget nyttigt känns det som. När jag har barnen, då vill jag göra allt. Det är då jag lever. Det borde vara tvärtom, men så är det inte.

Barnen är livet, det är bara så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar