Bakgrund

onsdag 11 november 2009

Ett möte

Idag har jag varit på möte och pratat boendefrågor. Det är rätt så intressant när man väl får ta del av saker som man inte skulle vetat annars. Det är bara det att jag har ett problem.

När jag tar på mig saker, så vill jag gärna göra det så bra som möjligt. Inte halvfärdigt alltså. Jag ställer höga krav på mig själv och mår inte bra om det inte blir som jag tänkt. Samtidigt är det roligt, men jag klarar inte av det där att alltid känna en besvikelse över sig själv. Ja, det är svårt att förklara. Men när jobbet man ska göra eller uppgifter man tagit på sig inte blir bra, då känns det rent utav pissigt. Då vill jag bara fly och skita i allting.

Så idag sade jag upp mig ifrån mitt "uppdrag". Jag är med året ut. Hade det varit för 5-10 år sedan så hade jag haft hur många sådana här uppdrag som helst, men det var en tid jag inte lärt mig att varva ner och det gick ut över min tid med familj och barn. Jag var högt och lågt och överallt. Ja, herregud... när jag tittar tillbaka, så är det med en gnutta sorg men också med glädje, för jag har ju faktiskt förändrats. Det känner jag själv, men mest till det positiva tycker jag nog.

Vilken tur att man lär sig med tiden och av sina misstag!

3 kommentarer:

  1. Bra sagt Gumman! Jag tycker att du är duktig =)

    SvaraRadera
  2. Det var ett grymt bra beslut. Åhh vad jag känner igen mig i dig. Men det är viktigt att inse sina egna gränser. Se det som en seger..!!! Kram på dig!

    SvaraRadera