Bakgrund

torsdag 5 november 2009

Effektivitet

Jag är underlig och det vet nog de flesta. Ena dan gör jag ingenting, helt passiv. Orkar inte... andra dan gör jag allt.
Idag gör jag allt! Klockan är kvart i elva på förmiddagen... jag har tvättat fyra maskiner tvätt, hängt upp dessa, diskat, bäddat, dammsugit, städat balkongen, och nu är pannbiffar på g.

Jag gillar att vara effektiv! Så fick jag det där samtalet jag väntat på, vi har ju varit varslade på jobbet i 8 veckor nu. Idag fick jag beskedet om uppsägning, men inget datum är satt än. Jag slås inte ner utav det, snarare blir jag starkare eftersom ovissheten varit jobbig. Så nu ska jag sätta mig ner och söka lite jobb. Vad ska jag bli när jag blir stor? Sotare kanske... vi får se.




3 kommentarer:

  1. Men herregud....du verkar ta det bra iaf.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Varför inte bli kock? Du verkar kunna det där med matlagning. Eller kanske TV-kock?

    SvaraRadera
  3. Jag har bearbetat det under en längre tid och det har varit en lång tid redan innan vi blev varslade som all luft gick ur oss på jobbet.

    Kock ja! Det hade varit kul. Eller kallskänka. Men det blir väl att man går tillbaka till underkösterskerollen... saknar de gamla emellanåt!

    SvaraRadera