Bakgrund

lördag 28 november 2009

Gammal är äldst

Jag måste berätta om min vän som arbetar på ett demensboende. Jag ringde henne igår när hon arbetade och då var det en gammal tant som hela tiden kom och frågade vad hon skulle göra. Min vän sade efter fjärde gången "Men lilla du, nu får du sitta ner och vänta. Du ser ju att jag är upptagen, tänk dig som att du är på en mottagning ...jaaa... sitt där, så ja. Så väntar du nu så ska du få en go bulle sen..."

Vi fortsatte prata och plötsligt hör man tanten säga högt för sig själv;
" Konstigt... arbetar det bara en person på den här mottagningen?"

Hahaha...nää, det är då jag saknar de gamla. Jag kanske verkligen ska söka mig tillbaka till demensvården? Även om det var tungt så var det glädje.

Åh, vad jag ömmar för de gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar