Bakgrund

tisdag 24 november 2009

Ullared

(Nä, men vad konstigt då... )
Jag tycker synd om Morgan i programmet Ullared. Vad rolig han var igår när han gick fram till killen som klippte gräset och sade att de höll på att filma och göra ett reportage om honom, så om killen kunde klippa gräset lite senare istället. Ja visst, sa killen... men fortsatte iaf.

Jag funderar på att åka till Ullared med barnen och hyra en sån där campingstuga, så kan man gå ut och in och shoppa hela tiden. Helt obegränsat, precis som den där familjen som hade handlat för 48 000 kr. Herregud. Hade jag fått välja hade jag åkt utomlands istället.

Jag tittade på flygresor igår och flyget tur och retur till Spanien nu kostade 998 kr per person med utresedatum den 30:e november och hem den 14:e december. Jag vill åka nånstans med barnen! Vad skönt det hade varit. . .
Det är ingen rolig årstid nu. Men advent kommer ju till helgen och då blir det ju lite mer stämning när man sätter upp adventljusstakarna i fönstren.

Fjällen då? Vi firade jul ett år i Sälen och det var den bästa julen på alla år tycker jag. Tomte, släde, snö, julbord.... vi spelade sällskapsspel, åkte skidor (försökte) och det var inga krav på massa saker. Underbart var det helt enkelt.

Men man får väl vara glad om man kommer till Ullared och få en upplevelse där. Har förstått att det kan hända mycket där. Sedan kanske man kan hitta något bra ugnsrengöringsmedel? Eller 3 st wc-fresh för 10 kr. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar