Bakgrund

måndag 2 november 2009

Kalas och fotboll

Ja, det var väl tur man inte hängde med ut i lördags. Då hade jag inte orkat gå på kalas hos syrran. Hon bjöd på jättegod mat och det var så mysigt! Sedan var det direkt till fotbollsträningen och jag vet inte, men det känns så oerhört allvarligt när tränarna pratar med barnen. Ska det inte vara på lek och roligt?
En tränare ska väl inte vända sig om, pusta och stöna och fråga barnen högljutt "VAD GÖR DU???" när dom inte råkar göra "rätt". Dom är väl där för att lära sig och träna...

Jag som verkligen hade problem med att få med mig honom, inte bara igår utan alla andra söndagar också. Jag har pushat och drivit honom... igår blev han så osäker och rädd att han blev ledsen.
Vad faan.

Tränaren kom fram och frågade varför.
"Jo, han är ledsen. Ni kör en väldig tuff stil, med hårda ord. Det kan lätt missförstås, speciellt om man är barn!!!"

Nästa gång kan jag nog inte försvara tränarens attityd.

2 kommentarer:

  1. Hmm, känner igen det där. Tyvärr. Min son slutade spela fotboll när han gång på gång fick skäll för att han hamnade offside. Grejen var det att tränarna liksom glömde lära ut offsideregeln när de införde den, för det gör man inte förrän man är i nån ålder som jag nu har glömt av.
    Men vad kan man förvänta sig av tränare som kallar små 6-åriga killar för "gubbar", kom igen nu gubbar, jobba heeeem! Känns det igen?

    SvaraRadera
  2. Ja, men herregud. Dom verkar ju helt uppe i det blå. Som om de försöker ta igen något de själva missat när de var små. Nä, det är klart att det inte blir roligt när de blir för allvarligt och blir rädda för att göra fel. Vi får väl se om han vill gå på onsdag. *hoppas*

    SvaraRadera