Bakgrund

söndag 22 november 2009

Tekniskt lagd?

I fredags kom tjejerna hem och skulle värma lite paj i vår nyinköpta mikrovågsugn. Jag trodde att det inte var så svårt och satte den på 2 minuter. Men den blev inte riktigt varm. Den blev bara varm på sidorna och iskall i mitten. Efter flera försök tog jag fram bruksanvisningen och letade efter manualen.

Så hittade jag en sida där det stod;

Problem; Ugnen värmer inte

Bra tänkte jag och fortsatte läsa.

Möjlig orsak; Ugnsluckan är inte ordentligt stängd.

Jo, men det är den ju tänkte jag. Vad dumt. Till slut står det.

Lösning; Stäng ugnsluckan ordentligt.

Allvarligt talat? Vad är detta? En bruksanvisning för mindre begåvade eller??
Det där är väl mer självklara saker som man inte behöver tänka på!?
Nä, jag har tydligen köpt mig en alldeles för teknisk mikrovågsugn som jag måste läsa från sida 1 för att kunna förstå. Man ska väl inte behöva krångla till det för mycket?

1 kommentar:

  1. Haha, jag fick en konstig bruksanvisning när jag köpte en kaffebryggare i somras: http://camillosblogg.blogspot.com/2009/08/kaffemostermonster.html

    Ungefär lika knasig...

    SvaraRadera