Bakgrund

torsdag 19 november 2009

Nytt jobb

Jag har sökt ett nytt jobb. Det känns som om det passar mig väldigt bra. Det står att man ska ha bra kunskaper i engelska!
Okey, wery well cykelställ . . . kan man väl säga då? Nämen, jag tror på detta. Nu är det bara att se till att jag får det också.

Mina barn sa i och för sig igår att

- Mamma, det är så mysigt att du är hemma. Du bakar och gör goda maträtter.

(Korv med bröd måste jag tillägga att jag precis hade gjort)

- Du behöver väl inte jobba mer? Snälla???

Tänk om man kunde få välja. Jag hade naturligtvis velat vara hemma när barnen kom från skolan. Att dom skulle slippa få ta hand om sig själva fram tills man kommer hem, helt slut som människa och ramlar in över skor och jackor i hallen. Blir irriterad, går direkt till köket, sätter igång och lagar mat och diskar upp samtidigt och sedan försöker blunda över hur resten av hushållet ser ut. Dessutom ska man prata med barnen, hjälpa dom med sina läxor, eventuellt tvätta, köra till nån träning, handla lite mat and so on. . .

Ja, ni vet ju själva hur det är!

Nu ska jag ta mig en whiskey till . . . 08.40 en torsdag morgon! Det e grejer d! Halsen blev faktiskt bättre, idag är jag bara rosslig och lite hes. Så en liten en på det, så kommer det göra susen! Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar