Bakgrund

fredag 27 november 2009

En fråga



OM en städare varit på din arbetsplats så ska det väl lukta fräscht efteråt?

Det gör det inte här.
Det luktar surt och svettigt.
Detta beror inte på att det är fel på städmedel eller trasor.
Nej, det beror på städaren.
Han är stor och överviktig, har svårt för att andas när han rör på sig. Stora svettringar under armarna och är allmänt ofräsch. Han påminner om Shrek, fast han är inte grön. Men när han går härifrån så skiftar färgen, det gör den.
I början när han kom satt jag kvar, men efter några gånger fick jag andnöd och droppen var att eftersom jag sitter på kontor, så sitter jag ofta i telefon. När han bara dundrar in med igångsatt dammsugare utan att ta hänsyn till att jag är upptagen i ett samtal, ja då kände jag att gränsen gick där. Jag nämnde att han kunde väl titta in och kolla det innan. . . men han verkade inte förstå och träsk-språket är inte jag så värst uppdaterad i.

När städaren städat färdigt och gått måste jag öppna alla fönstrena för att vädra ut och lämna våningen en halvtimme, för att sedan komma tillbaka och fortsätta arbeta. Är inte det lite ironiskt? En städare som luktar illa?!

Jag tycker Shrek är rolig och verkar gullig när jag tittar på filmen. Men jag vill inte att Shrek ska arbeta här!

Jag vill att Shrek ska bo i träsket och vara där. Han kan väl städa där istället?


Eller så kan han återkomma och städa här efter måndag, då är inte jag här längre. . .

1 kommentar:

  1. Hahaha..ja, han kan städa åt "idioten" som ska ta din stol...

    SvaraRadera