Bakgrund

måndag 16 november 2009

Objuden gäst

Jag ligger och funderar. Vad är det som låter? Vad är det som knorrar utanför mitt fönster? Det låter som en liten maskin. Ja, jag tänker inte mer på det. Det är bara Sandra och jag som är vakna.

Jag frågar Sandra

- Stängde du balkongdörren nu innan du lade dig?
- Nää?
- Nähä?? Men det kanske vi ska göra nu när vi bor på bottenplan? Det kan ju hända vad som helst. Han som kallas för babyface till exempel. Han går ju omkring nu överallt.
- Men mamma, han går inte in genom balkongdörren. Han ringer ju på dörren mellan 15.30 och 18.00
- ???? Näää... så kan man väl inte tänka?!

Så jag går upp och ska stänga balkongdörren. Det är kolsvart ute.
Då ser jag något utanför fönstret.

- Aaaahhh.... skriker jag. (För jag ser inte vad, jag ser bara en skugga!)
- Vad är det ropar barnen? (som vaknar)
- Nej, det är ingen fara! (vill ju inte skrämma upp )
- Varför skrek du då?
- Nej, men jag såg bara en skugga, så reagerade jag så. Det är ingen fara!!
- Aaaaaahhhh.... skriker barnen då.
- Va? Vad är det?
- Någon går utanför, vi såg en skugga!! Aaaaahhhh.... BABYFACE!!!! Skriker alla då. Utom jag.
- Sluta!!!!! säger jag.

Jag hämtar telefonen och kameran. Ja, det är sant. Jag tar kameran i fall jag skulle behöva bevis... Tänder sedan lampan och öppnar balkongdörren. Då hör jag det där knorrande ljudet igen!
Men då ser jag vår nya objudna gäst, som tydligen trivs hos oss. Det är ingen mindre än;


Vad ska vi kalla honom för då? Hairface???!!!

4 kommentarer:

  1. Hahaha...men han har ju egen trappa, så det är klart att han tror att han får hälsa på. Kram!

    SvaraRadera
  2. =) Men det är Simbas trappa ju... ;-) Fast om han bara är tyst och lägger av med knorrandet så är det helt okej att han kommer och hälsar på! =)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag har liknande gäster hos mig oxå, men dom går hela vägen in o äter upp mina katters mat. Inte nog med det dom jagar ut mina från sitt hem. Så nu är det stängt nattetid, restaurangen har gått i konkurs.

    SvaraRadera
  4. Haha, det var ju en gullig inkräktare i alla fall!

    SvaraRadera