Bakgrund

tisdag 3 november 2009

Pest eller Kolera

Ja, ibland känns det som om man måste välja mellan pest eller kolera. Speciellt om det är saker som man verkligen måste göra men inte vill. Jag har märkt det nu att det är precis det valet jag har gjort. Men jag tror att jag har valt kolera.
Det låter värre med pest. Men det är det ju inte. Men själva ordet låter värre.

Jag vill inte gå in på vad valet innebär, men om jag inte gör det blir det värre och när jag gör det tar det bort saker som blir värre på annat sätt. Det känns inte heller som att man kan prata om det, för då ska det analyseras. Varför är det så tror du? Jasså, men om du gör så, blir det inte bättre då?
Nä, hade jag velat analysera hade jag blivit något annat än det jag är idag.
Och att prata med någon som hela tiden tror sig veta bättre och vara så tvärsäker på sin sak eller lite överlägsen, det tröttnar man på. Till slut säger man ingenting.

Jag tänker i alla fall att jag är så väldigt glad, jag är nöjd och jag vet att det kommer bli bättre. Jag bara vet!

1 kommentar:

  1. Vad bra! Huvudsaken är väl ändå att det känns bra för dig. (Vad det nu än är som du skriver om)

    SvaraRadera