Bakgrund

torsdag 26 november 2009

Samtalslista

Undra om man ska börja med det? Att skriva ner alla samtal man har om den lille mannen.

Förra veckan ringde en förälder och berättade en händelse som precis hänt i deras trappuppgång. Hon var jättetrevlig, men händelsen var väl mindre trevlig. Men däremot hade hon själv barn som hade andra svårigheter och visste precis hur jobbigt och svårt det kan vara. Hon ville helt enkelt bara informera.

Nästa dag samma vecka ringde skolan. Ett fönster hade gått sönder av en väldigt intensiv knackning. Av misstag och av otänksamhet, men även där var det informativt och en berättelse över hur ångerfull och ledsen han var. Helt otroligt ledsen, han ville inte leva. . .

Men däremot igår ringer en person och går till attack direkt. Det fixar inte jag riktigt längre. Jag attackerar tillbaka, men sakligt. En saklig attack helt enkelt.
"If you mess with me, I mess with you. You dont like me, I dont like you."

Det var väl inte så jag sa, men man kan inte bara lyssna på en version och tro att den är sann förrän alla har fått berätta sin version. Tro inte på allt just ditt barn säger, för det gör inte jag om mitt. Det finns alltid olika känslor av upplevelser fast två personer har varit med i samma situation.

Det mest störande är också att . . . just denna familj. . . jag ville sagt att "Kasta inte sten i glashus" eller "sopa rent framför din egna dörr innan du sopar framför andras" men det kanske kommer. Ringer hon en gång till på det sättet, så blir det så och då hamnar hon också på min nya lista;

"Den svarta samtalslistan".

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur du känner, har gått igenom liknande med mig son. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, jag försöker få det att rinna av mig . . .

    SvaraRadera