Bakgrund

onsdag 4 november 2009

Nu säljer jag

Jag älskar att bo på bottenplan och nedre våningen. Jag har i 11 års tid bott i samma lägenhet på tredje våningen utan hiss. Jag har kånkat småbarn, tunga kassar med mat, möbler upp och ner från källare till lägenhet till soprum. Jag har tittat avundsjukt på dom som bott på nedre våning, som har kunnat gå rakt in utan att bekämpa 60 trappsteg och tre våningsplan. Utan att möta en social granne som vill stanna och prata på mellersta våningen, att bara kunna gå rakt in helt oplanerat och titta om det finns tvätt-tid i tvättstugan. Att få tvätta helt enkelt, att kunna torka tvätten i torkrummet utan att ha massa kläder och lakan hängandes i hela lägenheten. Vilken känsla!

När jag fick lägenhet på bottenplan var det som att vinna på lotto. Jag var överlycklig. Jag älskar att kunna gå in i den där tvättstugan, utan att planera det och tvätta allt som går att tvätta. Täcken, kuddar, filtar, jackor...

Därför tänkte jag nu att jag säljer min tvättmaskin. Den bara står och tar plats på badrummet, den är inte inkopplad heller och det finns inga uttag för att koppla in den, så det känns onödigt eftersom jag ändå har det så bra nu! Så idag lägger jag in den på blocket.


Undra om man kan skriva "Badpojke ingår"
Näää, det vill jag inte. Jag älskar min badpojke. Men visst hade det sett roligt ut?




1 kommentar:

  1. Haha, va kul. Lägg in badpojken på blocket o skriv att tvättmaskinen ingår.

    SvaraRadera