Bakgrund

söndag 15 november 2009

Melodifestival

Vad konstigt det kan bli om man sitter långt från tv:n. Det märkte jag häromdagen. Jag satt vid datorn några meter från tv:n. Då säger S att det är Lilla melodifestivalen på tv.
- Jaha, säger jag och är måttligt intresserad.
- Titta mamma!
Så jag vänder mig om och ser att någon börjar sjunga. Personen har en jättekonstig frisyr, men musiken verkar helt okej.
- Men vad stel han ser ut säger jag. Varför rör han sig så konstigt?
S svarar inte, han ser glad ut i alla fall.
Jag tycker det ser mer och mer märkligare ut och säger;
- Men vad är det för frisyr han har?
Jag koncentrerar mig och tittar lite närmare och ser då att det är ingen riktig melodifestival.
Det här är "Minimello" i Bolibompa och personen som sjunger är ingen riktig person.

Det var en toarulle och en slags "dockteater"! Men vad jag skrattade. Hahaha... så mycket att jag var tvungen att ta ett kort på tv:n.


Stela personer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar