Bakgrund

onsdag 11 november 2009

Lattjo Lajban

Nu i några dagar har min kusin varit hos mig och gästat. Det är alltid lika roligt, förutom när man är trött och inte på humör. Men vi skrattar ofta åt varandra och med varandra. Igår kväll skrattade jag, när vi skulle lägga oss.

Hon höll på med sin resväska som hon närmare bott i sen i fredags och lyfte sakta på locket och så sa hon förväntansfullt och lite hemlighetsfullt samtidigt som hon tittade på mig

- Nu ska vi se vad vi har i vår lattjolajbanväska idag!

Då plötsligt härmade hon en ko och råmade "muuuu" och sedan tog hon ner locket igen innan någon annan skulle få se.

Jag började naturligtvis asgarva och ville ta kort på detta. Så här får ni ett litet "fejkat" foto. Hon fick alltså ställa upp och göra om det. Och det gjorde hon så snällt också.

Jag tycker att vi är så mogna, jag och min kusin. . .

För ni kommer väl ihåg fem myror är fler än fyra elefanter, där Brasse stod med sin väska och undrade vad för sak som skulle bort?! "Bort, bort, bort" sa han i slutet.

Jaaa.... lilla Brasse!





2 kommentarer:

  1. Fem myror är väl det bästa barnprogrammet i hela världen!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med dig! Det är så bra och kommer alltid att vara. Det har på något sätt blivit kult!

    SvaraRadera