Bakgrund

tisdag 17 november 2009

Tycka synd

Idag mår jag inte bra. När jag vaknade av larmet kl 06.00 idag, ville jag inte vakna. Men jag var tvungen. Jag var tvungen att gå till bilen igen. Det här jagandet och den inre stressen tar kål på mig.
När jag kom till bilen, kom det två arbetsgubbar. Dom tittade surt på mig. Jag hade gått direkt upp ur sängen och klätt på mig, så jag hade inte använt rösten.
Och så fick jag för mig att jag skulle be om ursäkt, för att jag lånat deras parkeringsplats över natten. Men det ända som kom fram lät ungefär såhär:

- Mm..hej... ja ska...ba... lånat.. mmm...

Det roliga var att jag hoppade in i bilen, samtidigt som jag fick ur mig dessa enstaka ord. Det måste låtit helt sjukt och sett konstigt ut också. Med tanke på att håret bara stod rakt ut och upp och så hade jag på mig pyjamasbyxor och sandaler...

Jaa och så kommer jag till jobbet och känner att jag inte alls mår bra. Jag är helt osocial. Orkar inte prata med någon här heller. Så ringer telefonen;

- Mmm, Ellinor.
- Hallå du! (glad röst) Freddan här. Nu kommer revisorerna upp till dig.
- Ok... Men du?!
- Ja?
- Jag mår inte bra. Jag behöver någon som tycker synd om mig!
- Men jag tycker synd om dig! Det gör jag alltid. Även när du inte mår dåligt alltså... !
- Ja, men tack.... Men du?
- Ja?
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig med. Hej då.
- Hej...

Ja, det kanske är synd om mig?
Nej, det är det inte.
Jag skrattar alltid åt Fredrik, för han är så rolig. Han är en av de goaste och roligaste personerna jag känner. Jag vill inte att han ska flytta! Jag hoppas hans tjej kan komma hit istället och förgylla vardagen med oss göteborgare. Operation övertalning ska börja!

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte om det är synd om dig eller inte, men en kram kan du få ändå....KRAM!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken syn det måste ha varit för de där jobbargubbarna!!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha, nej det är inte synd om mig. Men ibland vill man ju att någon ska ta hand om en bara... Tack för kramen förresten, den värmde lite.

    Ja, gubbarna stod kvar och tittade efter mig när jag körde iväg såg jag i backspegeln. Haha.

    SvaraRadera