Bakgrund

söndag 29 november 2009

Pynt och advent

Vi började pynta igår och jag gick ner till källaren för att hämta upp julsakerna. Naturligtvis låg lådorna längst in och längst underst, så det blev en total ommöblering och diverse svordomar innan jag var färdig. Svetten rann, näsan rann och min tröja fastnade åtskilliga gånger i ett utstående gångjärn som nu inte längre finns kvar. Dessutom spräckte jag en knapp på min 25 år gamla stereo när jag i ett ögonblick trodde att jag kunde luta mig mot den med en 50 kilo tung låda med böcker i famnen. Ja ni kanske förstår själva hur detta lät och såg ut.

När vi väl var klara, så blev det inte som jag hade tänkt mig. Ljusstakarna var gamla och spräckta och i vardagsrummet hängde jag därför upp en ljusslinga och två stjärnor. Det blev mysigt, men det saknades något. Ja, ljusstakar!

Jag lyckades få med mig barnen till Ikea, där ljusstakarna var slut men hamnade sedan på Plantagen, där vi hittade två stora stjärnljusstakar som Tobbe monterade ihop.

Titta vad stora dom var, men vad fint det blev!!



1 kommentar:

  1. Du...jag såg ditt fönster igår kväll, och det var sååå fint!!! Verkligen =)

    SvaraRadera